Sunday, July 15, 2012

It's a touchy subject..

Der er så mange tabuer og blog-land har en tendens til at blive lidt upersonligt..
Men nu bliver det altså meget  personligt. Om død og ødelæggelse.. Eller egentlig kun død.
Min farmor gik bort torsdag eftermiddag. Hun blev indlagt i mandags og var ikke ved bevisthed resten af tiden. Mine søskende og jeg var på hospitalet for at besøge hende mandag aften (som faktisk var Lillebrors fødselsdag). Vi har vidst at det skulle komme i noget tid, men man er jo aldrig klar til at miste en. Slet ikke sin yndlings Farmor. Det var været hårdt og jeg har tudet en del den sidste uge. Det har især været hårdt fordi Biw (besteveninden) ikke var været til at komme i kontakt med og forældrene lige var taget på ferie (de kommer hjem i morgen - 2 uger før tid). Ved ikke hvad jeg skulle gøre uden Søster og Lillebror. Lillebror og jeg så hende ligge i kisten i går sammen med Onkel. Ved ikke helt om det var en god idé eller ej, men var egentlig lidt rart at se hende ligge der helt stille og rolig. Jeg er ved at have vennet mig til tanken, om at hun ikke er hos os mere. Og selv om det stadig er hårdt og jeg kan tænke på et eller andet og så lige pludselig stortude, så ved jeg at hun har det bedre nu. Og jeg ved at hun altid selv har troet på at man komme et bedre sted hen når man forlader denne verden. Det gør det en lille smule mere lettere at acceptere. Time heals all wounds.
På onsdag skal vi alle i kirken og Farmor skal ned ved siden af Farfar.

Hvad tager man egentlig på til begravelse?
Skal det være all black!? Det er jo alligevel det jeg har på til hverdag...


6 comments:

  1. Det gør mig virkelig ondt med din farmor! <3

    ReplyDelete
  2. Årh Sufi :( Jeg er virkelig ked af din farmor er død. I morgen er det 5 år siden min mormor døde, og det gør stadig ondt en gang imellem :/ men det bliver lettere og leve med.. Og hvad man tager på? Det ved jeg ikke, jeg tog min på det tidspunkt yndlings (sorte, har jo ikke andet) blondekjole på, den har jeg så kun haft på én gang derefter :/

    De bedste tanker herfra <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, søde June. Er rart at vide at det bliver lettere.
      Det er præcis detfor jeg er så meget i tvivl om hvad jeg skal have på. Havde egentlig overvejet at købe noget nyt til dagen, men hvad nu hvis jeg ikke vil kunne have det på uden at tænkte på begravelsen!?
      Har dog fået en idé om hvad jeg vil have på..

      Delete
  3. Jeg kondolerer. Det er aldrig sjovt at miste et familiemedlem :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak. Livet er sgu ikke nemt! =/

      Delete

What do you think? Have your say.