Wednesday, July 11, 2012

Pigmented.


Flere har spurgt til pigment øjenskygger. Dette er min lille samling!


Jeg har faktisk næsten altid én af dem på. Nemlig "Vanilla", som er den lyse på det øverste billede.
Den burger jeg nemlig som highlighter lige under øjenbrynet. Den kan virkelig bruges til alle farver. Den giver det fineste gyldne skær!

Jeg har jo nævnt at pigmenter kan bruges andre steder end på øjnene.
"Vanilla" er eksempelvis også rigtig fin at blande i en body lotion, for at give en let shimmer effekt.

Noget andet man kan bruge dem til er i neglelak! Og der skal faktisk ikke meget til. I kan se hvordan lige her.
Man starter bare med en klar lak, og vælger den pigment man gerne vil have på neglene og kommer lidt i. (Brug lidt af gangen og test farven før du kommer for meget i!) Så skal lakken bare rystes godt!
Jeg prøvede med lidt forskellige. Og som I kan se på billedet ovenfor, er det ikke alle der fungere lige godt. Min "Magenta Madness" fungere ikke rigtig i neglelak. Men så må jeg jo bare bruge den når jeg laver pink bryn, som jeg gjorde her.
Dette er resultatet med det 2 vellykkede lakker. Det er "Violet" og "Golden Lemon" jeg har brugt. Faktisk de præcis samme som jeg havde brugt på øjnene for nogle måneder siden.

Man kan også bruge sine pigmenter på læberne. Enten blandet i en gloss eller bare duppet oven på en læbestift. 
Det er virkelig kun fantasien der sætter grænser! 

Nu vil jeg smutte i seng og putte sove. 

1 comment:

  1. Ej hvor smart mht. lak. Det havde jeg slet ikke tænkt på! :P

    ReplyDelete

What do you think? Have your say.