Tuesday, September 11, 2012

It's all about the tools!

For noget tid siden, da jeg viste mine køb fra London, spurgte søde Vanessa hvilke pensler der er must-haves for mig. Og det her er så dem! Hvis jeg virkelig skulle vælge hvilke jeg ikke kunne leve uden - for elsker jo alle mine pensler!
I får lige en lille beskrivelse af dem og hvad de skal/kan bruges til. Fra toppen..

#188 - En mellem duo-fiber pensel (kombi af natur og syntetiske hår). Rigtig god til foundation & cremeblush.

#187 - En stor duo-fiber pensel. God til mineral pudder (og almindelig pudder for den sags skyld), da den både kan få pudderen til at være let dækkende (ved at bruge de hvide hår) og mere dækkende (ved at bruge de sorte hår).

#168 - En stor skrå pensel. Perfekt til bronzer eller blush.

#224 - En blød blending pensel. Den er rigtig god til at bruge til concealer under øjnene fordi den kan tone det rigtig pænt ud.

#286 - En lille duo-fiber pensel. Også rigtig godt til concealer, men også rigtig god til øjenskygger (især mineral øjenskygger).

#242 - Shader pensel. - Den kan egentlig bruges til lidt af det hele. Den er ret god til cremede produkter, så som ens base under øjenskyggen.

#204 - Vippe pensel/børste. Det er egentlig ligesom en mascara børste uden farve på. Man kan bruge den til enten at børste sine vipper med efter mascara så de ikke klumper, eller til rede sine bryn igennem.

#266 - En lille skrå pensel. Rigtig god til eyeliner, men også ideel til at tegne bryn op med.

#217 - Blød blending pensel. God til at tone øjenskygge ud med, eller hvis man bare vil have en let lag øjenskygge på.

#239 - En eye shader pensel. Perfekt til øjenskygge, især når man gerne vil have 'pakket' lidt mere farve på.

#219 - En pencil pensel (lyder herligt!). Den er ret god hvis man gerne vil have farve på mindre områder. Også god til at lægge skygge under øjnene. 

#212 - En flad eyeliner pensel. Den er rigtig god hvis man gerne vil have sin blyants eyeliner helt tynd, men også hvis man gerne vil tone lineren ud.

Jeg vil dog lige sige at hvilke pensler man bedst kan lide er meget personligt. Jeg kan for eksempel nogle gange godt lide at bruge min #168 til mineral pudder også. Så prøv jer frem og leg lidt med det. Der er ingen regler for hvor de skal bruges.
Det vigtigste er at man huske at vaske sine pensler! Ellers holder de ikke så længe, plus det ikke særlig hygiejnisk hvis man lader være. De skal gerne vaskes med en mild shampoo en gang om ugen. Man kan også bruge en pensel rens når man har brugt sine pensler - især godt hvis man bruger forskellige farver på øjnene (også behøver man ikke vaske dem så tit).

Så! Det var da også lidt af en smøre.. I må endelig skrive hvis I har nogle spørgsmål!


4 comments:

  1. Jeg gad godt at jeg havde råd til at have alle pensler fra MAC, men de er jo lidt høje i priserne :/ Så jeg må nok indrømme at jeg "klarer" mig med lidt billigere pensler. Men havde man nu alligevel pengene, så ville jeg da møj gerne investere!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan jeg godt følge dig i. Vil dog sige at det kan betale sig at købe de dyre pensler for de holder altså længere! Min ene 266 pensel købte jeg da jeg skulle på studietur i 2.g - det er altså 5 år siden.
      Og man kan jo altid ønske sig dem i fødselsdagsgave.. (:

      Delete
  2. Ih, hvor er du altså sød at du gad at lave det her! :) Ser helt klart nogle jeg bare må ud og have, som har stået på ønskelisten i lang tid. Det eneste jeg ønsker MAC ville gøre, var at bruge en andet skrift på selve penslen. For det går SÅ hurtigt væk det de har nu. Ellers er de altså virkelig luksus, og helt klart nogle af de bedste købt jeg nogensinde har gjort mig! :)

    Tak igen fordi du gad at lave det her!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så lidt! (:
      Det er du ikke den eneste der ønsker de ville lave om! Det er ikke noget stort problem for mig fordi jeg har så nørd at jeg kan de fleste i hovedet udfra udseendet, men er alligevel helt enig.

      Delete

What do you think? Have your say.