Wednesday, March 27, 2013

Staying Clean!

For laaaaaang tid siden spurgte en af jer, om jeg ikke ville lave en guide til hvordan man vasker sine pensler. Selvfølgelig var svaret, og gik fluks i gang med at tage billeder til en guide! Det er dog over en måned siden jeg tog dem, men nu har jeg endelig fået redigeret billederne. Så her får I guiden:
Hvad du skal bruge:
Beskidte pensler
Shampoo (jeg bruger altid hotel prøver, men du kan også bruge den du bruger til dit eget hår)
En lille skål eller et glas.

Fugt penslerne, men sørg for at vandet ikke kommer over kanten.

Bland shampooen med lidt vand i skålen/glasset. Dyp penslen i blandingen.

Arbejd sæben ind i penslen, bliv ved indtil skummet er helt hvidt. Skyl eventuelt ind imellem.

Rens alt sæben ud af penslerne (skyl godt & gerne flere gange), igen er det vigtigt at der ikke kommer vand over metal kanten.

Kram penslerne med et håndklæde, så der ikke er alt for meget vand i. Læg dem vandret til at tørre. Mine plejer at tørre natten over.
Alt afhængig af hvor tit penslerne bliver brug , og til hvad, bør man vaske dem på den her måde en gang om ugen. Det kan nemlig ødelægge penslerne hvis de ikke bliver vasket og passet ordenligt. De er jo ikke helt billige, så man vil jo helst at de holder længe! Min ældste er 5 år gammel..


2 comments:

  1. Jeg gør det samme med mine, men bruger opvaskemiddel og olivenolie, så de bliver decinficerede :-) Rigtig fint!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er alligevel en kombination jeg aldrig har hørt før!
      Det kunne være man skulle prøve det på et tidspunkt. (:

      Delete

What do you think? Have your say.