Tuesday, April 16, 2013

The Wardrobe Monster?

Efter at have fundet ud af hvad min stil er inspireret  af, er næste step i Defining Style projektet at få ryddet ud i garderoben. Pointen er at alt det der ikke passer ind i det look man går efter skal væk. Ikke nødvendigvis smides ud, men sættes på loftet eller i kælderen. Så det har jeg selvfølgelig kastet mig ud i!
Sådan her så garderoben inden jeg gik i gang med projektet - utrolig uoverskuelig..
Første del går ud på at tage ALT tøj ud og ligge på gulvet, så man kan se hvor meget man egentlig har. Og GUD(!!) hvor havde jeg meget! Så skal det hele så kigges i gennem, prøves på og vurderes. Passer det, bliver det brugt, føler du sig tilpas i det, og sidst men ikke mindst om det passer til din stil.
Godt nok er det ikke meningen at man skal skaffe sig af med noget.. Men jeg brød 'reglerne' lidt og lavede en bunke med ting der skulle smides ud forbi det var gået i stykker eller i dårlig stand, og en bunke med ting som jeg vidste jeg ikke ville få brugt og derfor lige så godt kunne gå til genbrug. 
Selvfølgelig lavede jeg også en bunke med ting der nu står i mit kælderrum. Ting som jeg ikke helt er klar til at skille mig af med, men alligevel ikke får brugt eller egentlig passer til min stil. En indkøbspose blev smidt ud, en IKEApose kom til genbrug og en IKEApose i kæderen.
Tradaaaa! Det færdige resultat - meget mere plads (til nyt tøj)! Pointen er at det skal være mere overskueligt, så man undgår tøjkriser når man burde være på vej ud af døren. Det er nu lidt over 2 uger siden jeg, og jeg synes allerede det er nemmere at finde ud af hvad jeg vil have på om morgenen. De enkelte ting jeg har købt siden har kun været ting der har været gennem tænkt og som passer til mine moodboards. Og sådan skal det også være fremover!


2 comments:

  1. Åh, dit skab ser pænt ud! :D Ville jeg ikke have noget imod at have hos mig. Du giver da også lidt inspiration. For jeg burde virkelig også rydde op i alt mit møg! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tak! Er også ret glad for det. Det bedste fra IKEA (selvom de mener sættet er "go til 2"..). (:
      Man bør jo nærmest gøre det minimum en gang om året, for jeg godt nok ikke gjort!

      Delete

What do you think? Have your say.